#tenacious

if I could ask for one thing , i probably asking to turn back time and live my school life


aku rasa dlm sejarah syed putra tenacious lah geng paling sado sedunia hahaha , tahu kenapa ? starting from 2011 kami kena aim dengan cikgu 'batch paling extreme' , 'batch paling buaih , and whatsoever . ahahaha so in 2012 result PMR kami menerukkan keadaan . memang start dari situ perjalanan tenacious dekat syed putra penuh onak duri , bukan sekadar duri ye readers , selumbar pon ada . setiap kali post-mortem mmg kena tabah aa nak dengar perkataan menggores perasaan dari cikgu cikgu . truth be told memang aku selalu gila nangis time post mortem sbb sedih sangat dengan cikgu cakap mcm tuu . sampai ke form 5 kot , haihh hati belum cukup sado ni . dahla cikgu tak suka , connection boy and girl pon hampeh . but at last aku rasa , connection kami makin baik sbb masing masing dah tak larat nak gaduh and start struggle demi menaikkan nama batch . chewah

3 mac 2015 dah dekat . tarikh nak ambik result spm semalaysia tapi tarikh tu jugak nak jumpa masing masing buat kali terakhir . im not saying dah taknak jumpa cuma , kita taktau ajal and maut . after this semua dah terpisah , dah la stay jauh jauh semua , nak buat reunion pon mungkin dah ada yang tak boleh attend or dah mengadap Illahi . we never knew whats ahead . 

to tenacious ,

jauh dalam hati tak pernah lagi aku jumpa geng makhluk macam hampa , buas biadap celupaq loklaq dan segala bagai tapi kalau mintak tolong belikan sosej kat cik izan ringan ja tangan menyambut duit , kalau nak pesan roti gulung kat kantin , sentiasa boleh ja . kalau minta suruh ajar pun baik ja hampa ajarkan . kita kadang kadang macam adik beradik , tapi certain time boleh jadi mcm musang and ayam , alhamdulillah aku dpt hampa sebagai batchmate . aku tak pernah malu tenacious dikutuk dicaci cikgu , kalau ada pilihan pon memang aku akan pilih tenacious sebagai batch mate aku . 

Ya Allah , 

kau ampunilah dosa kami , kau permudahkanlah urusan kami , kau permurahkanlah rezeki kami . ya Allah kau berikanlah kami result SPM yang baik ya Allah . kami ingin menenangkan dan mengembirakan hati cikgu kami ya Allah . mereka sudah penat melayan kerenah dan telatah kami ya Allah , kau bahagiakanlah guru guru kami ya Allah . amin

0 curios peeps:

Post a Comment

thank you peeps

Mockingjay
 
NSDiyana's Blog Design by Ipietoon